Čtvrtý den Setkání. Dostavuje se únava, a zároveň si program žádá činy. A právě v takové dny si můžeme uvědomit vděčnost - za to, že se nám povedlo překonat své tělo, že máme kolem sebe lidi, kteří nám zvednou náladu, že jsme součástí obrovského společenství lidí, z nichž každý je jiný a zároveň jsou si navzájem bratry a sestrami.

Den čtvrtý

Kvůli táboru jsem ze setkání musela odjet už dnes. Předávám proto deníkovou štafetu Verči a sama dávám do kupy pár svých vlakových dozvuků.

Hlavou se mi po cestě vlakem z Hradce honila všechna ta milá setkání, zážitky, myšlenky a drobnosti, které ani nebyly součástí programu. A právě ty udělaly tuto akci tak výjimečnou. Technik Tomáš mi zařídil podpis od Michala Horáka, o. Pavel Glogar se mě přišel zeptat, co se děje, když jsem byla smutná, Lucka mě pozvala na palačinku, Sára mi pochválila šaty, sestra Vincenta mě podpořila, abych šla na přímluvnou modlitbu, Dorotka mě zase přiměla jít na Gen verde,... Řadu věcí jsem i zapomněla, ale to všechno dohromady znamená pro mě to, že nejsme bezvýznamní. Že každý z nás zásadně ovlivňuje bezprostřední svět kolem sebe.

Zdroj: clovekavira.cz

Třeba se mi vybavuje jedna malá pozornost kněze na konci přijímání, který se své průvodkyně s deštníkem (aby bylo vidět, kde se roznáší přijímání, chodí s každým knězem jeden pořadatel, který nad ním nese žluto-bílý deštník) zeptal, jestli už byla u přijímání. On sám už všechny proměněné hostie rozdal, a tak se otočil na kněze kráčejícího za ním. A ten dívce podal svaté přijímání. Bylo to pár vteřin, ale ten obraz laskavosti a všímavosti mi zůstal v srdci do teď. A tak si píšu do deníčku: I když lidí na celostátním setkání je přes tři tisíce (a na celém světě sedm miliard) a zdálo by se, že jeden člověk se v tom množství ztratí, není to tak. Je to právě naopak! Každý jeden člověk svým rozpoložením a jednáním ovlivňoval celou atmosféru setkání, stejně jako každý jeden člověk ovlivňuje celý svět.

A teď už předávám slovo.

Dnešek byl náročný. Nebylo mi dobře a tak jsem musela za zdravotníky. Naštěstí je jich tady dostatek, střídají se na službách a dokonce tady mají marodky. Tam se posílají třeba účastníci, kteří mají teplotu. Naštěstí je mi brzo líp.

Zdroj: clovekavira.cz

Téma dnešního dne je evangelizace. Denní režim probíhá už tak nějak automaticky. Po snídani je ranní program, během něhož se kromě důležitých informací taky hodně zasmějeme díky pořadu Po stopách. Součástí dopoledne je katecheze, dnes od o. Prokeše z Lomce. Jestli ho ještě nesledujete na YouTube, tak určitě začněte (https://youtube.com/c/Poutn%C3%ADm%C3%ADstoLomec )! Následují oblíbené diskuzní skupinky a mše svatá. Tento den je specifický tím, že jsou zde po celé odpoledne vystaveny ostatky bl. Carla Acutise. Karel Acutis je novodobým blahoslaveným, který zemřel v mladém věku začátkem října 2006 na akutní neléčitelnou fulminantní leukémii. Byl to takový obyčejný kluk, který byl nadšencem pro informatiku. Jako samouk začal vytvářet programy za účelem šíření nauky evangelia. Taky točil a stříhal videa. Ve snaze podpořit víru v Ježíšovu přítomnost v Eucharistii vytvořil virtuální výstavu Eucharistické zázraky, kterou dokončil měsíc před svou smrtí. Tolik ke Carlovi a zpět na setkání! Po obědě jsme se mohli vydat do Hradce za konkrétními lidmi s konkrétní pomocí. Tato aktivita se jmenovala Svědectví skutkem. Také tady do nedělní mše běží aktivita vděčnost. Na velký plot můžeme navázat barevné stuhy a napsat na ně, za co jsme vděční. Tak jsem si na to dneska konečně našla čas!

Vrcholem dne byl večer víry Godzone! Byl na Velkém náměstí. Na tomto náměstí je taky katedrála a vedle v kapli možnost adorace. Není to tak daleko od louky, kde se každý den všichni scházíme, ale můžeme i tak využít MHD, které máme po celém Hradci v ceně vstupenek na CSM. Hradec je moc krásné město! Jen škoda, že je teď trochu rozkopaný. Tak ještě, že máme ty jízdenky! A zpátky ke Godzone. To je uskupení ze Slovenska, které se snaží evangelizovat lidi prostřednictvím umění. A umí vtáhnout do děje, oslovit nitro. Díky za to! Těším se na zítra a padám únavou na svou karimatku.

Autorem textu je Marta Sýkorová.